Siirry sisältöön

Sinimittari kertoo asiakastyön vaikuttavuudesta  

Sinimittari tukee asiakasta oman kuntoutumisensa seuraamisessa ja meitä asiakastyössämme. Se myös tuottaa tietoa työmme tuloksista niin tilaaja-asiakkaille kuin oman toimintamme kehittämiseen. 

Henkilö leikkaa tomaatteja siivuiksi. Henkilö leikkaa tomaatteja siivuiksi.

Sinimittari on Sininauhasäätiö-konsernissa kehitetty työkalu, jolla mittaamme asiakastyön vaikuttavuutta viidellä elämän eri osa-alueella: terveys, talous, hyvinvointi, arjenhallinta ja osallisuus.  

Hyödynnämme mittarista saatavaa tietoa arjen asiakastyössä, toimintamme kehittämisessä sekä yhä laajenevassa määrin myös raportoinnissa tilaaja-asiakkaillemme.  

Sinimittarin avulla seuraamme asiakkaan tilannetta ja pyrimme löytämään kunkin asiakkaan arkeen sopivia keinoja vaikuttaa hänen elämäänsä positiivisesti. Mittari auttaa työntekijää tukemaan asiakasta niissä asioissa, joita tämä itse haluaa tavoitella sekä tavoitteiden edistymisen seuraamisessa. Arjessa työntekijä käy keskusteluja asiakkaan kanssa näistä asioista, jolloin Sinimittari toimii välineenä keskustelun herättämiseen.  

Haluamme hyödyntää meillä tehtävän hyvän ja laadukkaan työn parhaalla mahdollisella tavalla asiakkaiden hyväksi, joten systematisoimme Sinimittarista saadun tiedon osaksi koko konsernissa tehtävää asiakastyötä.